A fenntartó neve: Szent Gellért Katolikus Iskolai Főhatóság (SZEGEKIF),
a Szeged-Csanádi Egyházmegye, dr. Kiss-Rigó László megyéspüspök megbízásából.
Vezetője dr. Lipcsei Imre, főigazgató.
A fenntartó székhelye: 6720 Szeged, Aradi vértanúk tere 2.
Tanár neve | Fogadóóra napja | Fogadóóra időpontja |
Bódiné Bazsó Tünde igazgató | Előzetes egyeztetés szerint | |
Gazsó Ilona igazgató helyettes | Előzetes egyeztetés szerint | |
Kovácsné Uhrin Edit igazgató helyettes | Előzetes egyeztetés szerint | |
Alekszáné Lipták Éva | kedd | 11.00-11.45 |
Ancsinné Francziszky Klára | kedd | 10.00-10.45 |
Braunné Fodor Zsuzsanna | csütörtök | 11.00-11.45 |
Drienyovszki Pálné | péntek | 13.00-13.45 |
Fábiánné Laczó Mária |
csütörtök | 11.00-11.45 |
Fischerné Bene Krisztina | péntek | 10.00-10.45 |
Goda Sándorné | hétfő | 16.00-16.45 |
Gyurján Erika | szerda | 12.00-12.45 |
Dr. Kocsisné Havasi Katalin | hétfő | 10.00-10.45 |
Lázár Emese | péntek | 12.00-12.45 |
Mácsai Attiláné |
szerda | 09.00-09.45 |
Medovarszki János |
hétfő | 11.00-11.45 |
Palotás Enikő |
péntek | 15.00-15.45 |
Sipos Erika |
szerda | 12.00-12.45 |
Susánszkiné Sz. Krisztina | csütörtök | 12.00-12.45 |
Vasasné Zsákai Zsuzsanna | szerda | 09.00-09.45 |
Andrejné Szilvia | Előzetes egyeztetés szerint | |
Dr. Lopusnyiné Gyulai Ágnes |
Előzetes egyeztetés szerint | |
Bánkiné Szabó Judit |
Előzetes egyeztetés szerint | |
Gerendeliné Ballagó Márta |
Előzetes egyeztetés szerint | |
Poroszlainé Bereczki Veronika | Előzetes egyeztetés szerint | |
Zabaglóné Váradi Margit | Előzetes egyeztetés szerint |
Előzetes egyeztetés alapján bármikor lehet keresni a pedagógusokat.
Az ifjúságvédelemmel kapcsolatos feladatok
Az ifjúságvédelmi munkát az igazgató koordinálja. Az ifjúságvédelmi teendők ellátása az igazgató által megbízott ifjúságvédelmi felelős és a nevelőtestület feladata.
Minden pedagógus kötelessége, hogy közreműködjön az ifjúságvédelmi feladatok ellátásában, a tanulók fejlődését veszélyeztető körülmények megelőzésében, feltárásában, megszüntetésében.
Az ifjúságvédelmi felelős munkáját az osztályfőnökökkel, diákönkormányzattal, szülőkkel, gyermekjóléti szolgálattal együttműködve végzi.
Feladatai közé tartozik:
A tanulók, szülők tájékoztatása azokról a lehetőségekről, személyekről, intézményekről, melyekhez problémáikkal fordulhatnak.
Veszélyeztető tényező esetén - ha pedagógiai eszközökkel nem oldható meg értesíti a gyermekjóléti szolgálatot.
A veszélyeztető okok feltárása érdekében szükség esetén családlátogatást végez.
A gyermekjóléti szolgálat kérésére részt vesz esetmegbeszéléseken.
A tanulók anyagi veszélyeztetettsége esetén gyermekvédelmi támogatás megállapítását kezdeményezheti.
Kiemelt figyelmet fordít a szenvedélybetegségek megelőzésére.
Tájékoztatást ad a tanulók részére szervezett programokról.
Az ifjúságvédelmi tevékenység három területre terjed ki:
a tanuló fejlődését veszélyeztető okok
m e g e l ő z é s é r e,
f e l t á r á s á r a,
m e g s z ü n t e t é s é r e.
A. Megelőzés:
A pedagógiai program tartalmazza a szociális hátrányok, a beilleszkedési, magatartási, tanulási nehézségek enyhítését segítő tevékenységet és a tanulási kudarcnak kitett tanulók felzárkóztatását segítő programot:
Egészségügyi felvilágosító témák osztályfőnöki órákon,
Részvétel ilyen témájú városi rendezvényeken,
Rendőri osztályfőnöki órák tartása,
Meg kell ismertetni a tanulókkal környezet leggyakoribb egészséget, testi épséget veszélyeztető tényezőit, elkerülési módjukat,
Tájékoztatást kell nyújtani a káros függőségekhez vezető szokások megelőzésében, valamint a krízis helyzetekbe jutottaknak.
A prevenció kollektív feladat, amely az ifjúságvédelmi felelős, osztályfőnökök, szaktanárok, iskolaorvos, védőnő együttműködésén alapul.
B. Feltárás:
Célja, hogy a problémákat az iskola és a gyermekjóléti szolgálat minél hatékonyabban tudja kezelni.
A problémák súlyossága alapján megkülönböztetünk veszélyeztetett és hátrányos helyzetű gyerekeket.
Veszélyeztetettség: olyan magatartás, mulasztás vagy körülmény következtében kialakult állapot, amely gyerek testi, értelmi, érzelmi erkölcsi fejlődését akadályozza vagy gátolja.
Következmény: a tanuló személyiségének károsodása
Hátrányos helyzetű: az a tanuló, akit a különböző környezeti tényezők akadályoznak az adottságaihoz mért fejlődési lehetőségek elérésében, elsősorban kultúrális, tanulmányi téren.
Következmény: a tanuló esélyegyenlőtlensége
Az iskola feladatai a feltárás során:
- felismerni a tanulók problémáit,
- megtalálni a problémák okait,
- segítséget nyújtani a megoldásban,
- jelezni a felsorolt problémát a gyermekjóléti szolgálatnak.
Ebben a munkában elsődleges az osztályfőnökök szerepe, akik szorosan együttműködnek az ifjúságvédelmi felelőssel.
C. Megszüntetés:
Az iskola feladata, hogy aktívan közreműködjön a tanulók fejlődését gátló okok megszüntetésében. Ennek érdekében együttműködünk a polgármesteri hivatallal, iskolaorvossal, védőnővel, családsegítő szolgálattal, nevelési tanácsadóval, rendőrséggel, bírósággal, ügyészséggel, a gyermekvédelemben részt vevő társadalmi szervezetekkel, egyházakkal, alapítványokkal.
Veszélyeztetettségre utaló jel esetén értesítjük a gyermekjóléti szolgálatot, valamint pedagógiai módszereinkkel az iskola falain belül arra törekszünk, hogy szűnjön meg, vagy csökkenjen a veszélyeztetettség.
Ehhez az alábbi tevékenységek alkalmasak:
- felzárkóztatás, tehetséggondozás
- tanácsadás tanulóknak, szülőknek
- egészségvédő és mentálhigiénés programok szervezése
- családi életre nevelés
- egészségügyi szűrővizsgálat
- szülőkkel való együttműködés, tájékoztatás.
Törvényi meghatározások:
Sajátos nevelési igényű gyermek, tanuló:
az a gyermek, tanuló, aki a szakértői és rehabilitációs bizottság szakvéleménye alapján
- a., testi, érzékszervi, értelmi, beszédfogyatékos, autista, több fogyatékosság együttes előfordulása esetén halmozottan fogyatékos, a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének organikus okra visszavezethető tartós és súlyos rendellenességével küzd,
- b., a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének organikus okra vissza nem vezethető tartós és súlyos rendellenességével küzd.
Hátrányos helyzetű gyermek, tanuló:
az, akit családi körülményei, szociális helyzete miatt rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultságát a jegyző megállapította.
Halmozottan hátrányos helyzetű gyermek, tanuló:
az a gyermek, tanuló, akinek a törvényes felügyeletét ellátó szülője - a gyermek védelméről és gyámügyi igazgatásról szóló törvényben szabályozott eljárásban tett önkéntes nyilatkozata szerint - óvodás gyermek estén a gyermek 3 éves korában, tanuló esetében a tankötelezettség beállásának időpontjában legfeljebb az iskola nyolcadik évfolyamán folytatott tanulmányait fejezte be sikeresen; akit tartós nevelésbe vettek
Tájékoztatás a Gyermekvédelmi Törvény legfrissebb változásiról
A 2009. évi LXXIX. Törvény 4. § - 2009. 09.01. hatállyal- módosította és kiegészítette a Gyermekvédelmi törvény 17.§-át
17.§ (1) Az e törvényben szabályozott gyermekvédelmi rendszerhez kapcsolódó feladatot látnak el - a gyermek családban történő nevelkedésének elősegítése, a gyermek veszélyeztetettségének megelőzése és megszüntetése érdekében - a törvényben meghatározott alaptevékenység keretében / az iskolákra vonatkozó részek lettek kiemelve/:
c) a közoktatási intézmények, így különösen a nevelési-oktatási intézmény, a nevelési tanácsadó,
g) a pártfogó felügyelői szolgálat,
h) az áldozatsegítés és a kárenyhítés feladatait ellátó szervezetek,
j) a társadalmi szervezetek, egyházak, alapítványok.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott intézmények és személyek kötelesek
a) jelzéssel élni a gyermek veszélyeztetettsége esetén a gyermekjóléti szolgálatnál,
b) hatósági eljárást kezdeményezni a gyermek bántalmazása, illetve súlyos elhanyagolása vagy egyéb más súlyos veszélyeztető ok fennállása, továbbá a gyermek önmaga által előidézett súlyos veszélyeztető magatartása esetén.
Ilyen jelzéssel és kezdeményezéssel bármely állampolgár és a gyermekek érdekeit képviselő társadalmi szervezet is élhet.
(3) Az (1) és a (2) bekezdésben meghatározott személyek, szolgáltatók, intézmények és hatóságok a gyermek családban történő nevelkedésének elősegítése, a veszélyeztetettség megelőzése és megszüntetése érdekében kötelesek egymással együttműködni és egymást kölcsönösen tájékoztatni.
(4) Ha az (1) bekezdés a)- i) pontjában meghatározott személy vagy az (1) bekezdés a)- i) pontja szerinti szerv alkalmazottja a (2) és (3) bekezdésben foglalt jelzési vagy együttműködési kötelezettségének nem tesz eleget , a gyámhivatal â013 jelzésre vagy hivatalból â013 értesíti a fegyelmi jogkör gyakorlóját és javaslatot tesz az érintett személlyel szembeni fegyelmi felelősségre vonás megindítására. A gyermek sérelmére elkövetett bűncselekmény gyanúja esetén a gyámhivatal büntetőeljárást kezdeményez.
(5) A gyámhivatal a (4) bekezdésben foglaltakkal egyidejűleg egyeztető megbeszélést tart és a gyermekjóléti szolgálatnál kezdeményezi a külön jogszabály szerinti esetmegbeszélés megtartását.
Határtalanul 2019. március 14–17. - képes beszámoló elérhető ITT.
Határtalanul 2019. június 1–4. - képes beszámoló elérhető ITT.
Határtalanul 2019 - HAT-19-01-0740 - 2022. május 19-22. - képes beszámoló elérhető ITT.
Határtalanul 2020 - HAT-20-01-0332 - 2022. május 26-30. - képes beszámoló elérhető ITT.
Határtalanul 2022. június 10–14. - képes beszámoló elérhető ITT.
Határtalanul 2023. május 08–12. - képes beszámoló elérhető ITT.
Határtalanul 2024. május 27–31. - képes beszámoló elérhető ITT.
Határtalanul 2024. június 03–07. - képes beszámoló elérhető ITT.
2024. június 3-7-ig iskolánk 7. osztályosai Határtalanul! tanulmányi kiránduláson vettek részt Erdélyben Ancsinné Klári néni, Gyurján Erika néni és Vasasné Zsuzsi néni kíséretében. A kirándulás csodálatosan sikerült, rengeteg élménnyel tértünk haza. Nagyvárad, Torockó, Torda, Kőrispatak, Korond, Parajd, Marosfő, Madarasi Hargita, Csíksomlyó, Fehéregyháza.... megannyi emlék, melyekre még jó sokáig emlékezni fogunk.
„Megvalósult a Magyar Kormány támogatásával.”
További képes beszámoló és útinapló megtekinthető lesz hamarosan!