2024. április 20. szombat - Tivadar napja van - holnap Konrád napja lesz.


A fenntartó neve: Szent Gellért Katolikus Iskolai Főhatóság (SZEGEKIF),
a Szeged-Csanádi Egyházmegye, dr. Kiss-Rigó László megyéspüspök megbízásából.
Vezetője dr. Lipcsei Imre, főigazgató.

A fenntartó székhelye: 6720 Szeged, Aradi vértanúk tere 2.

 

Tanár neve Fogadóóra napja Fogadóóra időpontja
Bódiné Bazsó Tünde igazgató Előzetes egyeztetés szerint
Gazsó Ilona igazgató helyettes Előzetes egyeztetés szerint
Kovácsné Uhrin Edit igazgató helyettes Előzetes egyeztetés szerint  
Alekszáné Lipták Éva kedd 11.00-11.45
Ancsinné Francziszky Klára kedd 10.00-10.45
Braunné Fodor Zsuzsanna csütörtök 11.00-11.45
Drienyovszki Pálné péntek 13.00-13.45
Fábiánné Laczó Mária
csütörtök 11.00-11.45
Fischerné Bene Krisztina péntek 10.00-10.45
Goda Sándorné hétfő 16.00-16.45
Gyurján Erika szerda 12.00-12.45
Dr. Kocsisné Havasi Katalin hétfő 10.00-10.45
Lázár Emese péntek 12.00-12.45
Mácsai Attiláné
szerda 09.00-09.45
Medovarszki János
hétfő 11.00-11.45
Palotás Enikő
péntek 15.00-15.45
Sipos Erika
szerda 12.00-12.45
Susánszkiné Sz. Krisztina csütörtök 12.00-12.45
Vasasné Zsákai Zsuzsanna szerda 09.00-09.45
Andrejné Szilvia Előzetes egyeztetés szerint  
Dr. Lopusnyiné Gyulai Ágnes
Előzetes egyeztetés szerint  
Bánkiné Szabó Judit
Előzetes egyeztetés szerint  
Gerendeliné Ballagó Márta
Előzetes egyeztetés szerint  
Poroszlainé Bereczki Veronika Előzetes egyeztetés szerint  
Zabaglóné Váradi Margit Előzetes egyeztetés szerint  

 

Előzetes egyeztetés alapján bármikor lehet keresni a pedagógusokat.

Az ifjúságvédelemmel kapcsolatos feladatok

Az ifjúságvédelmi munkát az igazgató koordinálja. Az ifjúságvédelmi teendők ellátása az igazgató által megbízott ifjúságvédelmi felelős és a nevelőtestület feladata.

Minden pedagógus kötelessége, hogy közreműködjön az ifjúságvédelmi feladatok ellátásában, a tanulók fejlődését veszélyeztető körülmények megelőzésében, feltárásában, megszüntetésében.

Az ifjúságvédelmi felelős munkáját az osztályfőnökökkel, diákönkormányzattal, szülőkkel, gyermekjóléti szolgálattal együttműködve végzi.



Feladatai közé tartozik:

A tanulók, szülők tájékoztatása azokról a lehetőségekről, személyekről, intézményekről, melyekhez problémáikkal fordulhatnak.

Veszélyeztető tényező esetén - ha pedagógiai eszközökkel nem oldható meg értesíti a gyermekjóléti szolgálatot.

A veszélyeztető okok feltárása érdekében szükség esetén családlátogatást végez.

A gyermekjóléti szolgálat kérésére részt vesz esetmegbeszéléseken.

A tanulók anyagi veszélyeztetettsége esetén gyermekvédelmi támogatás megállapítását kezdeményezheti.

Kiemelt figyelmet fordít a szenvedélybetegségek megelőzésére.

Tájékoztatást ad a tanulók részére szervezett programokról.

Az ifjúságvédelmi tevékenység három területre terjed ki:

a tanuló fejlődését veszélyeztető okok
m e g e l ő z é s é r e,
f e l t á r á s á r a,
m e g s z ü n t e t é s é r e.


A. Megelőzés:

A pedagógiai program tartalmazza a szociális hátrányok, a beilleszkedési, magatartási, tanulási nehézségek enyhítését segítő tevékenységet és a tanulási kudarcnak kitett tanulók felzárkóztatását segítő programot:

Egészségügyi felvilágosító témák osztályfőnöki órákon,

Részvétel ilyen témájú városi rendezvényeken,

Rendőri osztályfőnöki órák tartása,

Meg kell ismertetni a tanulókkal környezet leggyakoribb egészséget, testi épséget veszélyeztető tényezőit, elkerülési módjukat,

Tájékoztatást kell nyújtani a káros függőségekhez vezető szokások megelőzésében, valamint a krízis helyzetekbe jutottaknak.

A prevenció kollektív feladat, amely az ifjúságvédelmi felelős, osztályfőnökök, szaktanárok, iskolaorvos, védőnő együttműködésén alapul.

B. Feltárás:

Célja, hogy a problémákat az iskola és a gyermekjóléti szolgálat minél hatékonyabban tudja kezelni.

A problémák súlyossága alapján megkülönböztetünk veszélyeztetett és hátrányos helyzetű gyerekeket.

Veszélyeztetettség: olyan magatartás, mulasztás vagy körülmény következtében kialakult állapot, amely gyerek testi, értelmi, érzelmi erkölcsi fejlődését akadályozza vagy gátolja.

Következmény: a tanuló személyiségének károsodása

Hátrányos helyzetű: az a tanuló, akit a különböző környezeti tényezők akadályoznak az adottságaihoz mért fejlődési lehetőségek elérésében, elsősorban kultúrális, tanulmányi téren.

Következmény: a tanuló esélyegyenlőtlensége

Az iskola feladatai a feltárás során:

- felismerni a tanulók problémáit,
- megtalálni a problémák okait,
- segítséget nyújtani a megoldásban,
- jelezni a felsorolt problémát a gyermekjóléti szolgálatnak.

Ebben a munkában elsődleges az osztályfőnökök szerepe, akik szorosan együttműködnek az ifjúságvédelmi felelőssel.


C. Megszüntetés:

Az iskola feladata, hogy aktívan közreműködjön a tanulók fejlődését gátló okok megszüntetésében. Ennek érdekében együttműködünk a polgármesteri hivatallal, iskolaorvossal, védőnővel, családsegítő szolgálattal, nevelési tanácsadóval, rendőrséggel, bírósággal, ügyészséggel, a gyermekvédelemben részt vevő társadalmi szervezetekkel, egyházakkal, alapítványokkal.

Veszélyeztetettségre utaló jel esetén értesítjük a gyermekjóléti szolgálatot, valamint pedagógiai módszereinkkel az iskola falain belül arra törekszünk, hogy szűnjön meg, vagy csökkenjen a veszélyeztetettség.


Ehhez az alábbi tevékenységek alkalmasak:

- felzárkóztatás, tehetséggondozás
- tanácsadás tanulóknak, szülőknek
- egészségvédő és mentálhigiénés programok szervezése
- családi életre nevelés
- egészségügyi szűrővizsgálat
- szülőkkel való együttműködés, tájékoztatás.


Törvényi meghatározások:

Sajátos nevelési igényű gyermek, tanuló:     

  
az a gyermek, tanuló, aki a szakértői és rehabilitációs bizottság szakvéleménye alapján


- a., testi, érzékszervi, értelmi, beszédfogyatékos, autista, több fogyatékosság együttes előfordulása esetén halmozottan fogyatékos, a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének organikus okra visszavezethető tartós és súlyos rendellenességével küzd,

- b., a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének organikus okra vissza nem vezethető tartós és súlyos rendellenességével küzd.


Hátrányos helyzetű gyermek, tanuló: 

     
az, akit családi körülményei, szociális helyzete miatt rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultságát a jegyző megállapította.


Halmozottan hátrányos helyzetű gyermek, tanuló:


az a gyermek, tanuló, akinek a törvényes felügyeletét ellátó szülője - a gyermek védelméről és gyámügyi igazgatásról szóló törvényben szabályozott eljárásban tett önkéntes nyilatkozata szerint - óvodás gyermek estén a gyermek 3 éves korában, tanuló esetében a tankötelezettség beállásának időpontjában legfeljebb az iskola nyolcadik évfolyamán folytatott tanulmányait fejezte be sikeresen; akit tartós nevelésbe vettek

Tájékoztatás a Gyermekvédelmi Törvény legfrissebb változásiról


A 2009. évi LXXIX. Törvény 4. § - 2009. 09.01. hatállyal- módosította és kiegészítette a Gyermekvédelmi törvény 17.§-át
17.§ (1) Az e törvényben szabályozott gyermekvédelmi rendszerhez kapcsolódó feladatot látnak el - a gyermek családban történő nevelkedésének elősegítése, a gyermek veszélyeztetettségének megelőzése és megszüntetése érdekében - a törvényben meghatározott alaptevékenység keretében / az iskolákra vonatkozó részek lettek kiemelve/:
c) a közoktatási intézmények, így különösen a nevelési-oktatási intézmény, a nevelési tanácsadó,
g) a pártfogó felügyelői szolgálat,
h) az áldozatsegítés és a kárenyhítés feladatait ellátó szervezetek,
j) a társadalmi szervezetek, egyházak, alapítványok.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott intézmények és személyek kötelesek
a) jelzéssel élni a gyermek veszélyeztetettsége esetén a gyermekjóléti szolgálatnál,
b) hatósági eljárást kezdeményezni a gyermek bántalmazása, illetve súlyos elhanyagolása vagy egyéb más súlyos veszélyeztető ok fennállása, továbbá a gyermek önmaga által előidézett súlyos veszélyeztető magatartása esetén.
Ilyen jelzéssel és kezdeményezéssel bármely állampolgár és a gyermekek érdekeit képviselő társadalmi szervezet is élhet.
(3) Az (1) és a (2) bekezdésben meghatározott személyek, szolgáltatók, intézmények és hatóságok a gyermek családban történő nevelkedésének elősegítése, a veszélyeztetettség megelőzése és megszüntetése érdekében kötelesek egymással együttműködni és egymást kölcsönösen tájékoztatni.
(4) Ha az (1) bekezdés a)- i) pontjában meghatározott személy vagy az (1) bekezdés a)- i) pontja szerinti szerv alkalmazottja a (2) és (3) bekezdésben foglalt jelzési vagy együttműködési kötelezettségének nem tesz eleget , a gyámhivatal â013 jelzésre vagy hivatalból â013 értesíti a fegyelmi jogkör gyakorlóját és javaslatot tesz az érintett személlyel szembeni fegyelmi felelősségre vonás megindítására. A gyermek sérelmére elkövetett bűncselekmény gyanúja esetén a gyámhivatal büntetőeljárást kezdeményez.
(5) A gyámhivatal a (4) bekezdésben foglaltakkal egyidejűleg egyeztető megbeszélést tart és a gyermekjóléti szolgálatnál kezdeményezi a külön jogszabály szerinti esetmegbeszélés megtartását.

 

Megvalosult MO korm tamogatasaval 2019 150dpi

Határtalanul 2019. március 14–17. - képes beszámoló elérhető ITT.
Határtalanul 2019. június 1–4. - képes beszámoló elérhető ITT.
Határtalanul 2019 - HAT-19-01-0740 - 2022. május 19-22. - képes beszámoló elérhető ITT.

 

Megvalosult MO korm tamogatasaval 2020 150dpi

Határtalanul 2020 - HAT-20-01-0332 - 2022. május 26-30. - képes beszámoló elérhető ITT.

 

Megvalosult MO korm tamogatasaval 2022 150dpi

Határtalanul 2022. június 10–14. - képes beszámoló elérhető ITT.
Határtalanul 2023. május 08–12. - képes beszámoló elérhető ITT.

 

 

Naprakészség TIOK– kompetenciafejlesztés az egyházi iskolákban
HEFOP/2004/3.1.2

A pályázati program célkitűzése

Az egész életen át tartó tanulás elterjesztése biztosítja a tudásalapú társadalom és gazdaság létrejöttének feltételeit. Ehhez szükséges az iskolarendszernek a „kompetencia-alapú” nevelés, oktatás és képzés irányába való fejlesztése. Különösen nagy fontosságú a kisiskolás korban elsajátított alapképességek és -készségek, továbbá kulcskompetenciák köre, mert ezek a későbbi sikeres tanulás és munkába állás feltételei.
A pályázat azoknak a közoktatási intézményeknek (óvodáknak, általános iskoláknak, szakiskoláknak, szakközépiskoláknak, gimnáziumoknak), non-profit pedagógiai szakmai-szolgáltató intézményeknek, és az intézmények fenntartóinak szól, amelyek vállalkoznak arra, hogy befogadják, adaptálják és elterjesztik a kompetencia-alapú nevelés, oktatás és képzés új tartalmait, módszereit, eszközeit. Az egész életen át tartó tanuláshoz nélkülözhetetlen képességeknek, készségeknek és kompetenciáknak a fejlesztéséhez szükséges oktatási programcsomagokat központi program keretében (a továbbiakban: központi program) a SULINOVA Kht. készíti el, amellyel együttműködve kell a konzorciális formában működő Térségi Iskola- és Óvodafejlesztő Központoknak (TIOK) a kifejlesztett programcsomagokat kipróbálni, bevezetni intézményeikben.
 
A pályázat keretében elvégzendő tevékenységek

• a kompetenciaterületekhez tartozó oktatási programcsomagok kipróbálásában való részvétel;

• a program tartalmának, eszközrendszerének és módszertanának írásos értékelése,

• a programok diagnosztikus mérési eszköztárának tesztelése (mérések elvégzése a tanított csoportokban, eredmények feldolgozása és értékelése, a mérőeszközök használhatóságának írásos minősítése),

• a kompetenciaterületekhez tartozó oktatási programcsomagok testre szabása, a helyi pedagógiai programba történő beépítése, helyi curriculum és tananyag kidolgozása,

• tanulói, szülői, pedagógusi visszacsatolás,

• a nyelvi képzés és más kompetenciaterületek közötti kapcsolatrendszer vizsgálata, esetleg módszertani kísérlet,

• a különböző intézmények és intézménytípusok közötti horizontális és vertikális kapcsolatrendszer kiépítése,

• a különböző iskolák közötti átjárhatóság és/vagy az iskolai szintek közötti átmenet biztosítása, különös tekintettel a középiskola nyelvi előkészítő évfolyamára,

• tanuló-követő adminisztrációs rendszer, az intézmények pedagógiai eredményeit tükröző vezetői információs rendszer, valamint digitális tananyagfejlesztő informatikai rendszer tesztelése, bevezetése és működtetése,

• a minőségfejlesztési elemek tesztelése, kipróbálása, megvalósítása,

• továbbképzési elemek tesztelése, kipróbálása, megvalósítása,

• a projekt megvalósulása során a jó gyakorlatok gyűjtése és a projekt zárásával annak írásos formában történő összefoglalása,

A központi program keretében készülnek el a különböző kompetenciaterületekre vonatkozó oktatási programcsomagok. Ezek a moduláris felépítésű tananyagokat, a metodikát, a diagnosztikus mérési eljárást, minőségfejlesztési eljárásokat, a tanár továbbképzési programokat, a hagyományos és digitális taneszközöket is tartalmazni fogják, amelyeket térítésmentesen a pályázó konzorciumok rendelkezésére bocsát a programcsomagokat kidolgozó SULINOVA Kht.

A Térségi Iskola és Óvodafejlesztő Központoknak kötelező és választható programelemeket kell megvalósítaniuk:

·    Minden iskolának kötelező a szövegértési és szövegalkotási, a matematikai-logikai és az életpálya-építési kompetenciaterületek választása.
·    Középfokon kötelező továbbá legalább az egyik idegen nyelvi és az IKT kompetenciaterület választása is.
·    Az óvodák Óvodai programcsomagra pályázhatnak. Ezen a tematikán belül az egész életen át tartó tanuláshoz szükséges motivációs, játékos készségfejlesztő és az iskolába való átmenetet segítő tevékenységekhez kapnak felkészítő programokat.
·    További kompetenciaterületek szabadon választhatók. Előnyt élveznek azok a konzorciumok, amelyek kötelezőn felüli kompetenciaterületet is választanak.

A konzorciumunk által elnyert támogatási összeg
·    150 millió forint.
·    A támogatás formája: vissza nem térítendő támogatás.
·    Önerő: nincs
·    Konzorcium-vezető intézmény: Karolina Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény és Diákotthon
·    A konzorcium vezetőjének feladatai között szerepel, hogy a projekt teljes időtartama alatt ellátja a konzorcium adminisztrációs és pénzügyi tevékenységeit, továbbá szakmai tanácsadási szolgáltatást kell biztosítania a tagok munkájához. A projekt megvalósulása során a jó gyakorlatok gyűjtése szintén feladata..
A kialakított konzorcium


Összefoglaló táblázat a kompetencia fejlesztésbe bevont évfolyamok iskolánkénti és kompetenciánkénti megoszlásáról
Intézmény    iskolafok    óvoda    szövegértés    matematika    életpálya    szociális    IKT    idegenny.    résztvevők       
Karolina Óvoda, Ált. Isk. és Gimn.    óvoda, ált.isk.    2 cs.    1., 5. oszt.    1., 5. oszt.    1., 5., 7.o.    1., 5., 7. o.              11 pedagógus, 180 diák      
Savio Szt. Domonkos Ált. Isk. Iskola    ált. iskola         1., 2.oszt.    1., 5.oszt.    1., 2., 5. o.    5., 7. oszt.              6 pedagógus, 80 diák      
Svetits Iskola    ált. iskola         1. oszt.    2. oszt.    5. oszt.    5. oszt.              8 pedagógus, 100 diák      
Szt. István Ált. Isk. és Gimn.    ált. iskola         5. oszt.    7. oszt.    5. oszt.    5., 7., oszt.         5. oszt.    9 pedagógus,  70 diák      
Kecskeméti Piarista Ált. Isk.    ált. iskola         5., 7. oszt.    2., 5., 7. o.    2., 5., 7. o.    1., oszt.              9 pedagógus,  100 diák      
Gödi Piarista Szakiskola    szakképző         9. oszt.    9. oszt.    9. oszt.    9. oszt.    9. oszt.    9. oszt.    11 pedagógus,  120 diák      
Váci Piarista Gimnázium    gimn.         9. oszt.    9. oszt.    9. oszt.    9. oszt.    9. oszt.    9. oszt.    9 pedagógus,  30 diák      
Dugonics András Piarista Szakközépisk.    szakközép-iskola.         7., 9. oszt.     9. oszt.    9. oszt.    9. oszt.    9. oszt.    7., 9. oszt.    10 pedagógus,  90 diák      
KPSZTI    ped. int.                                       9 pedagógus     

A Naprakészség TIOK projektről
A projekt célja, a Térségi Iskola- és Óvodafejlesztő Központ (TIOK) létrehozása az egyházi iskolák körében. A projekt célja a központilag kifejlesztett oktatási programcsomagok bevezetése, helyi pedagógiai sajátosságainkhoz és környezetünk igényeihez igazítása, tesztelése, valamint a szerzett tapasztalatok értékelése az oktatási programcsomagok korrigálása és akkreditációja érdekében. Konzorciumunk megfelelő szakmai humánerőforrást biztosít a pályázati kiírásnak megfelelő célok megvalósítására.
E projekt után vállaljuk az új szemléletmód terjesztését más intézmények felé mentori, szakértői tevékenységen keresztül újabb pályázat keretében.
A projekt maximálisan eleget kíván tenni a középtávú közoktatás-fejlesztési stratégiában, illetve a pályázati kiírásban prioritást élvező horizontális szempontoknak (esélyegyenlőség, fenntartható fejlődés).
A projekt során kialakított „virtuális iskola” pedagógusok, szülők, diákok, intézményvezetők szemléletmódjának megújulását célozza az új típusú tanulási-tanítási folyamat bevezetésével.


Általános cél:

A kompetencia-alapú nevelés, oktatás és képzés széleskörű elterjesztésének és fejlesztésének elősegítése az egész életen át tartó tanulásra, ami növeli a tanulók esélyeit az iskolatípusok közti átmenet során, valamint munka-erőpiaci érvényesülésben.
·    A kompetencia-alapú nevelés, oktatás és képzés módszereinek elterjesztésével a tanuló ifjúság egész életen át tartó tanulásra való felkészítése.
·    Versenyképes tudás biztosítása a társadalom különböző rétegeiből, csoportjaiból érkező gyermekek számára, esélyegyenlőség biztosítása.
·    A kompetencia-alapú képzésben résztvevőknek emelkedjen az iskolázottsági színvonala, ezáltal a munkaerőpiaci esélye.

Konkrét célok:

·    A 3.1.1 intézkedésben megjelölt 6÷1 kompetencia területet átfogó programcsomagok adaptálása: tesztelés, mérés, értékelés, igazítás a pedagógiai programhoz, elterjesztés, adatszolgáltatás.
·    A programcsomagok bevezetésének megvalósításához szükséges tanári ismeretek, készségek elsajátítása és alkalmazása.
·    10 egyházi közoktatási intézményben a partneri együttműködési struktúra működtetése a program megvalósítására és tapasztalatainak terjesztésére.
·    Az intézmények infrastruktúrájának fejlesztése az oktatás színvonalának és a kommunikáció hatékonyságának érdekében.
·    A pedagógia szemlélet, módszertani sokszínűség fejlesztése minden konzorciumi intézményben az eredményes adaptálás és az eredményes fejlesztő tevékenység érdekében.

A projekt célcsoportjai

Közvetlen célcsoportok:

A programleírásban megfogalmazott tanár-továbbképzési jelleg okán az első célcsoport a programadaptációban résztvevő pedagógusok köre (mindhárom intézménytípusban). A résztvevők tervezett létszáma 10 intézményben kb. 100 fő.
·    A projekt során a pedagógusok attitűdjének átalakulása, módszertani repertoárjának kiszélesedése, a szakmai innovációban való aktív részvétel lesz az alapja a humán-erőforrás fejlesztésének.
A projekt másik közvetlen célcsoportja 9 egyházi oktatási intézményben tanuló diákok köre, akik a kompetencia alapú programcsomagok bevezetésében, adaptálásában és értékelésében aktív közreműködők, és pedagógiai értelemben kedvezményezettek lesznek.
A kompetenciafejlesztésen alapuló tanítási-tanulási folyamatokban való részvételük a későbbiekben növeli munkaerőpiaci esélyeiket, mivel megszerzik az egész életen át tartó tanulás képességét.

A konzorciumunkban
·    1 óvodában összesen 2 tanulócsoport (kb. 50 fő), a
·    4 általános iskolában összesen 18 tanulócsoport (kb. 430fő), a
·    3 középiskolában pedig összesen 9 tanulócsoport (kb. 240 fő)
részvételét tervezzük a projektmegvalósításban való részvételre (összesen kb. 720 tanuló).
Közvetett célcsoportok:
·    A programban résztvevő tanulók szüleit is célcsoportnak tekintjük a projekt sikeres megvalósításában, feléjük folyamatos tájékoztatással, visszajelzések kérésével fordulunk majd.
·    Az intézményvezetők, valamint közvetett módon a fenntartók nagyfokú együttműködési készsége alapvető az általunk kialakítandó „virtuális iskola” hatékony működéséhez.
·    a program kiterjesztése és disszeminációja során bekapcsolódó intézmények (tanulóik, tanáraik, intézményvezetők, szülők).
·    Egyéb partnereink: pl. roma kisebbségi önkormányzat.

Hosszú távú eredmények

A projektet hosszú távú fejlesztés kezdeteként értelmezzük. Elindítunk egy olyan humánerőforrás fejlesztést, amely érzékenyen fog reagálni a térség munkaerőpiaci gyengeségeire. A konzorciumi mellékletekben található helyzetelemzés SWOT elemzésében megfogalmazott gyengeségek megoldása, felszámolása, illetve a lehetőségek kiaknázása jelentkezik hosszú távú hatásként. A rövid és hosszú távú eredmények több szinten jelentkeznek.