Tanár neve | Fogadóóra napja | Fogadóóra időpontja |
Bódiné Bazsó Tünde igazgató | Előzetes egyeztetés szerint | |
Gazsó Ilona igazgató helyettes | Előzetes egyeztetés szerint | |
Kovácsné Uhrin Edit igazgató helyettes | Előzetes egyeztetés szerint | |
Alekszáné Lipták Éva | szerda | 12.00-12.45 |
Ancsinné Francziszky Klára | szerda | 11.00-11.45 |
Braunné Fodor Zsuzsanna | péntek | 12.00-12.45 |
Drienyovszki Pálné | péntek | 12.00-12.45 |
Fábiánné Laczó Mária |
csütörtök | 10.00-10.45 |
Fischerné Bene Krisztina | szerda | 13.00-13.45 |
Goda Sándorné | hétfő | 16.00-16.45 |
Gyurján Erika | kedd | 10.00-10.45 |
Dr. Kocsisné Havasi Katalin | csütörtök | 11.00-11.45 |
Lázár Emese | hétfő | 10.00-10.45 |
Medovarszki János |
hétfő | 13.00-13.45 |
Palotás Enikő |
péntek | 11.00-11.45 |
Sipos Erika |
hétfő | 12.00-12.45 |
Susánszkiné Sz. Krisztina | csütörtök | 10.00-10.45 |
Vasasné Zsákai Zsuzsanna | szerda | 10.00-10.45 |
Andrejné Kerekes Szilvia | hétfő | 08.00-08.45 |
Bánkiné Szabó Judit |
Előzetes egyeztetés szerint | |
Gerendeliné Ballagó Márta |
Előzetes egyeztetés szerint | |
Poroszlainé Bereczki Veronika | Előzetes egyeztetés szerint | |
Zabaglóné Váradi Margit | Előzetes egyeztetés szerint |
Előzetes egyeztetés alapján bármikor lehet keresni a pedagógusokat.
Az ifjúságvédelemmel kapcsolatos feladatok
Az ifjúságvédelmi munkát az igazgató koordinálja. Az ifjúságvédelmi teendők ellátása az igazgató által megbízott ifjúságvédelmi felelős és a nevelőtestület feladata.
Minden pedagógus kötelessége, hogy közreműködjön az ifjúságvédelmi feladatok ellátásában, a tanulók fejlődését veszélyeztető körülmények megelőzésében, feltárásában, megszüntetésében.
Az ifjúságvédelmi felelős munkáját az osztályfőnökökkel, diákönkormányzattal, szülőkkel, gyermekjóléti szolgálattal együttműködve végzi.
Feladatai közé tartozik:
A tanulók, szülők tájékoztatása azokról a lehetőségekről, személyekről, intézményekről, melyekhez problémáikkal fordulhatnak.
Veszélyeztető tényező esetén - ha pedagógiai eszközökkel nem oldható meg értesíti a gyermekjóléti szolgálatot.
A veszélyeztető okok feltárása érdekében szükség esetén családlátogatást végez.
A gyermekjóléti szolgálat kérésére részt vesz esetmegbeszéléseken.
A tanulók anyagi veszélyeztetettsége esetén gyermekvédelmi támogatás megállapítását kezdeményezheti.
Kiemelt figyelmet fordít a szenvedélybetegségek megelőzésére.
Tájékoztatást ad a tanulók részére szervezett programokról.
Az ifjúságvédelmi tevékenység három területre terjed ki:
a tanuló fejlődését veszélyeztető okok
m e g e l ő z é s é r e,
f e l t á r á s á r a,
m e g s z ü n t e t é s é r e.
A. Megelőzés:
A pedagógiai program tartalmazza a szociális hátrányok, a beilleszkedési, magatartási, tanulási nehézségek enyhítését segítő tevékenységet és a tanulási kudarcnak kitett tanulók felzárkóztatását segítő programot:
Egészségügyi felvilágosító témák osztályfőnöki órákon,
Részvétel ilyen témájú városi rendezvényeken,
Rendőri osztályfőnöki órák tartása,
Meg kell ismertetni a tanulókkal környezet leggyakoribb egészséget, testi épséget veszélyeztető tényezőit, elkerülési módjukat,
Tájékoztatást kell nyújtani a káros függőségekhez vezető szokások megelőzésében, valamint a krízis helyzetekbe jutottaknak.
A prevenció kollektív feladat, amely az ifjúságvédelmi felelős, osztályfőnökök, szaktanárok, iskolaorvos, védőnő együttműködésén alapul.
B. Feltárás:
Célja, hogy a problémákat az iskola és a gyermekjóléti szolgálat minél hatékonyabban tudja kezelni.
A problémák súlyossága alapján megkülönböztetünk veszélyeztetett és hátrányos helyzetű gyerekeket.
Veszélyeztetettség: olyan magatartás, mulasztás vagy körülmény következtében kialakult állapot, amely gyerek testi, értelmi, érzelmi erkölcsi fejlődését akadályozza vagy gátolja.
Következmény: a tanuló személyiségének károsodása
Hátrányos helyzetű: az a tanuló, akit a különböző környezeti tényezők akadályoznak az adottságaihoz mért fejlődési lehetőségek elérésében, elsősorban kultúrális, tanulmányi téren.
Következmény: a tanuló esélyegyenlőtlensége
Az iskola feladatai a feltárás során:
- felismerni a tanulók problémáit,
- megtalálni a problémák okait,
- segítséget nyújtani a megoldásban,
- jelezni a felsorolt problémát a gyermekjóléti szolgálatnak.
Ebben a munkában elsődleges az osztályfőnökök szerepe, akik szorosan együttműködnek az ifjúságvédelmi felelőssel.
C. Megszüntetés:
Az iskola feladata, hogy aktívan közreműködjön a tanulók fejlődését gátló okok megszüntetésében. Ennek érdekében együttműködünk a polgármesteri hivatallal, iskolaorvossal, védőnővel, családsegítő szolgálattal, nevelési tanácsadóval, rendőrséggel, bírósággal, ügyészséggel, a gyermekvédelemben részt vevő társadalmi szervezetekkel, egyházakkal, alapítványokkal.
Veszélyeztetettségre utaló jel esetén értesítjük a gyermekjóléti szolgálatot, valamint pedagógiai módszereinkkel az iskola falain belül arra törekszünk, hogy szűnjön meg, vagy csökkenjen a veszélyeztetettség.
Ehhez az alábbi tevékenységek alkalmasak:
- felzárkóztatás, tehetséggondozás
- tanácsadás tanulóknak, szülőknek
- egészségvédő és mentálhigiénés programok szervezése
- családi életre nevelés
- egészségügyi szűrővizsgálat
- szülőkkel való együttműködés, tájékoztatás.
Törvényi meghatározások:
Sajátos nevelési igényű gyermek, tanuló:
az a gyermek, tanuló, aki a szakértői és rehabilitációs bizottság szakvéleménye alapján
- a., testi, érzékszervi, értelmi, beszédfogyatékos, autista, több fogyatékosság együttes előfordulása esetén halmozottan fogyatékos, a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének organikus okra visszavezethető tartós és súlyos rendellenességével küzd,
- b., a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének organikus okra vissza nem vezethető tartós és súlyos rendellenességével küzd.
Hátrányos helyzetű gyermek, tanuló:
az, akit családi körülményei, szociális helyzete miatt rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultságát a jegyző megállapította.
Halmozottan hátrányos helyzetű gyermek, tanuló:
az a gyermek, tanuló, akinek a törvényes felügyeletét ellátó szülője - a gyermek védelméről és gyámügyi igazgatásról szóló törvényben szabályozott eljárásban tett önkéntes nyilatkozata szerint - óvodás gyermek estén a gyermek 3 éves korában, tanuló esetében a tankötelezettség beállásának időpontjában legfeljebb az iskola nyolcadik évfolyamán folytatott tanulmányait fejezte be sikeresen; akit tartós nevelésbe vettek
Tájékoztatás a Gyermekvédelmi Törvény legfrissebb változásiról
A 2009. évi LXXIX. Törvény 4. § - 2009. 09.01. hatállyal- módosította és kiegészítette a Gyermekvédelmi törvény 17.§-át
17.§ (1) Az e törvényben szabályozott gyermekvédelmi rendszerhez kapcsolódó feladatot látnak el - a gyermek családban történő nevelkedésének elősegítése, a gyermek veszélyeztetettségének megelőzése és megszüntetése érdekében - a törvényben meghatározott alaptevékenység keretében / az iskolákra vonatkozó részek lettek kiemelve/:
c) a közoktatási intézmények, így különösen a nevelési-oktatási intézmény, a nevelési tanácsadó,
g) a pártfogó felügyelői szolgálat,
h) az áldozatsegítés és a kárenyhítés feladatait ellátó szervezetek,
j) a társadalmi szervezetek, egyházak, alapítványok.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott intézmények és személyek kötelesek
a) jelzéssel élni a gyermek veszélyeztetettsége esetén a gyermekjóléti szolgálatnál,
b) hatósági eljárást kezdeményezni a gyermek bántalmazása, illetve súlyos elhanyagolása vagy egyéb más súlyos veszélyeztető ok fennállása, továbbá a gyermek önmaga által előidézett súlyos veszélyeztető magatartása esetén.
Ilyen jelzéssel és kezdeményezéssel bármely állampolgár és a gyermekek érdekeit képviselő társadalmi szervezet is élhet.
(3) Az (1) és a (2) bekezdésben meghatározott személyek, szolgáltatók, intézmények és hatóságok a gyermek családban történő nevelkedésének elősegítése, a veszélyeztetettség megelőzése és megszüntetése érdekében kötelesek egymással együttműködni és egymást kölcsönösen tájékoztatni.
(4) Ha az (1) bekezdés a)- i) pontjában meghatározott személy vagy az (1) bekezdés a)- i) pontja szerinti szerv alkalmazottja a (2) és (3) bekezdésben foglalt jelzési vagy együttműködési kötelezettségének nem tesz eleget , a gyámhivatal â013 jelzésre vagy hivatalból â013 értesíti a fegyelmi jogkör gyakorlóját és javaslatot tesz az érintett személlyel szembeni fegyelmi felelősségre vonás megindítására. A gyermek sérelmére elkövetett bűncselekmény gyanúja esetén a gyámhivatal büntetőeljárást kezdeményez.
(5) A gyámhivatal a (4) bekezdésben foglaltakkal egyidejűleg egyeztető megbeszélést tart és a gyermekjóléti szolgálatnál kezdeményezi a külön jogszabály szerinti esetmegbeszélés megtartását.
2024. augusztus 12-én, a szegedi dómban helyezték örök nyugalomra Gyulay Endre nyugalmazott szeged-csanádi megyéspüspök földi maradványait. Mi, a Savio Szent Domonkos Katolikus Általános Iskola és Óvoda közössége hálával, őszinte tisztelettel, szeretettel emlékezünk püspök atyára, hiszen békéscsabai iskolánkat, a gerendási óvodánkat a ’90-es évek elején az elsők között indította újra. Köszönjük, hogy bízott bennünk, hogy tanításával, példamutatásával, szeretetteljes szigorával irányt mutatott számunkra. Sok emlék, apró gesztusok, nagy tettek jutnak ilyenkor eszünkbe, melyeket megőrizve szeretnénk továbbadni a következő generációknak is.
Életre szóló esemény volt 2004-ben az új épület átadásának ünnepsége, amikor több százan velünk örültek és ünnepeltek. Gyulay Endre püspök atya áldotta meg nem csupán az épületet, a benne lévő kápolnát, hanem az ott tanulókat, dolgozókat és családjainkat is. Áldása, imája, figyelme nyugdíjba vonulása után is kísérte tevékenységünket. Címere és püspöki jelmondata: „Föltámadott…ne féljetek” a kápolna ajtónkat díszítve emlékeztet örökérvényű tanítására, értékrendjére, útmutatására. Imájával, közbenjárásával kérjük, hogy az égi hazában is kísérjen minket.
A föltámadás hitében búcsúzunk Gyulay Endre püspök atyától!
A Savio Szent Domonkos Katolikus Általános Iskola és Óvoda régi, jelenlegi és jövőbeni diákjai, pedagógusai, dolgozói és szülői közössége.
Határtalanul 2019. március 14–17. - képes beszámoló elérhető ITT.
Határtalanul 2019. június 1–4. - képes beszámoló elérhető ITT.
Határtalanul 2019 - HAT-19-01-0740 - 2022. május 19-22. - képes beszámoló elérhető ITT.
Határtalanul 2020 - HAT-20-01-0332 - 2022. május 26-30. - képes beszámoló elérhető ITT.
Határtalanul 2022. június 10–14. - képes beszámoló elérhető ITT.
Határtalanul 2023. május 08–12. - képes beszámoló elérhető ITT.
Határtalanul 2024. május 27–31. - képes beszámoló elérhető ITT.
Határtalanul 2024. június 03–07. - képes beszámoló elérhető ITT.
2024. június 3-7-ig iskolánk 7. osztályosai Határtalanul! tanulmányi kiránduláson vettek részt Erdélyben Ancsinné Klári néni, Gyurján Erika néni és Vasasné Zsuzsi néni kíséretében. A kirándulás csodálatosan sikerült, rengeteg élménnyel tértünk haza. Nagyvárad, Torockó, Torda, Kőrispatak, Korond, Parajd, Marosfő, Madarasi Hargita, Csíksomlyó, Fehéregyháza.... megannyi emlék, melyekre még jó sokáig emlékezni fogunk.
„Megvalósult a Magyar Kormány támogatásával.”
További képes beszámoló és útinapló megtekinthető lesz hamarosan!