Kedves Szülők!
Az alábbi táblázatban az órán kívüli foglalkozások időpontjairól tájékozódhatnak:
Sorsz. |
Délutáni foglalkozások |
Tanár neve |
Szakkör időpontja |
Osztályok |
|
1. |
Énekkar |
Braunné Fodor Zsuzsanna |
Szerda |
14.00 – 14.45 |
2 – 7. |
2. |
Alsós rajzszakkör |
Dr. Kocsisné Havasi Katalin |
Hétfő |
13.00 – 14.30 |
2 – 4. |
3. |
Felvételi előkészítő- magyarból |
Ancsinné Francziszky Klára |
Kedd |
7.00 – 7.45 |
8. |
4. |
Felvételi előkészítő matematikából |
Alekszáné Lipták Éva |
Hétfő |
7.00 – 7.45 |
8. |
5. |
Ministráns |
Lázár Emese |
Hétfő |
14.00 – 14.45 |
Alsó |
6. |
Felsős rajzszakkör |
Gyurján Erika |
Hétfő |
14.30 – 16.00 |
5 – 8. |
7. |
Tűzzománc |
Dr. Kocsisné Havasi Katalin |
Csütörtök |
14.00 – 15.30 |
8. |
8. |
Tömegsport |
Goda Sándorné |
Szerda |
15.00 – 15.45 |
2 – 4. |
9. |
Atlétika (alsó) |
Sipos Erika |
Szerda |
13.00 – 13.45 |
2 – 4. |
10. |
Természetbarát |
Susánszkiné Szugyiczki Krisztina |
Szerda |
15.00 – 15.45 |
2 – 3. |
11. |
Gitár |
Lázár Emese |
Péntek |
16.00-16.30 |
|
12. |
Dráma |
Vasas Attiláné |
Péntek |
15.00 –15.45 |
1 – 8. |
Bemutatkozásul röviden:
Goda Sándorné, Irma vagyok
tanítványaim Irmi néninek szólítanak.
20 éve dolgozom ebben az iskolában,
a tanítást csodálatos hivatásnak tartom.
Örömmel várom a jövő évi kicsi elsősöket!
Kedves Szülők!
„Engedjétek hozzám jönni a gyermekeket!”- ezzel a bibliai idézettel indítom Hozzátok szóló levelemet. Ugyan, nem ismerjük még egymást, mégis, talán megengeditek, hogy én is (mint leendő elsős tanító néni) kicsit úgy szóljak Felétek, felnőttekhez, mint ahogy Jézus szól hozzánk- közvetlen, szeretetteljes hangnemben.
A kisgyermekben olthatatlan a kíváncsiság minden új iránt, és olthatatlan szomjat érez mindezek megismerésére. Engedjétek hát Ti is, hogy eljöjjenek gyermekeitek hozzánk, a mi iskolánkba, és betekintést nyerhessenek- Veletek együtt,- mitől is vagyunk mi mások! Persze, itt is sokat kell tanulni, és van rengeteg szakkör, program meg kirándulás, és TEHETSÉGPONT vagyunk, meg hamarosan ÖKO-ISKOLA is leszünk. Ez mind nagyon hasznos, jó és értékes! Ráadásul: a mai világban nagyon sok szülő számára kiemelkedően fontos, hogy minél több külön órára járjon a gyermeke, mert „ez kell az élethez!” Csak ez?
És gyermekeink számára vajon mi a fontos? Mitől lesznek ők kiegyensúlyozottak és boldogok, mitől érzik magukat biztonságban kicsiként és nagyként egyaránt? A válasz: a hitben való nevelés, mert az igazi kincs, a legnagyobb érték az, amit Jézus közvetít felénk: az odafigyelő, gondoskodó szeretet. Ebben az iskolában senki nem vész csak úgy bele a tömegbe, senki sem „csak egy, a sok közül”. Itt mindenki szerethető, mindenkinek figyelemmel kísérjük a saját kis életét és értékeljük a saját személyiségét. Itt mindenki egyformán fontos! De csak a következetesség és szigorúság az, ami biztonságos korlátokat nyújt gyermekeinknek ebben a rohanó és egyre veszélyesebb világban! Csak így nevelhetjük őket az életre! De, ha hibáznak, vétenek- akár csak mi, felnőttek, - mindig ott a lehetőség, hogy ezeket jóvá tegyék. Mi, pedagógusok pedig ebben is segítünk nekik: a jó szó, a megbocsátás ugyanolyan fontos, mint a szigor és a következetesség. És mi erre is figyelünk, mert mi értük, a gyermekekért vagyunk!
Ezért hát kedves Szülők, ha úgy gondoljátok, Ti is valami többet szeretnétek, valami mást, mint az általánosságban megszokott és reklámozott „értékek”: Engedjétek hozzánk jönni a gyermekeket!
Tisztelettel és szeretettel: Godáné Irma
Susánszkiné Szugyiczki Krisztina vagyok.
Öt éve tanítok a Savio Szent Domonkos Katolikus Általános Iskolában német nyelvet, emellett napközis nevelőként dolgozom.
Az idegen nyelv tanítása második osztályban kezdődik, sok dallal, verssel, játékkal, mozgásos feladatokkal.
Célom, hogy jókedvűen, örömmel sajátítsák el a nyelv alapjait, megszeressék azt.
Nagy örömmel és izgalommal várom a leendő első osztályosokat és azon leszek, hogy az óvodából az iskolába történő átmenetet megkönnyítsem a számukra, hogy bátran és örömmel eligazodjanak az iskola világában. Az első évek benyomásai rendkívül fontosak, meghatározhatják a gyermek iskolához, tanuláshoz való viszonyát. Ezért törekszem dicsérettel, pozitív megerősítéssel és sok játékkal ösztönözni a gyerekeket a jobb eredmény elérésére. A tudás mellet fontos, hogy érezzék a szeretetet, az elfogadást és ezt ők is tovább tudják adni.
Törekszem az önálló tanulás, a felelősségtudat kialakítására, ami megteremti az alapot a későbbi évek eredményességéhez.
Az intézmény bemutatása
A fenntartó neve: Szent Gellért Katolikus Iskolai Főhatóság (SZEGEKIF), a Szeged-Csanádi Egyházmegye, dr. Kiss-Rigó László megyéspüspök megbízásából
Vezetője: dr. Lipcsei Imre, főigazgató
A fenntartó székhelye: 6720 Szeged, Aradi vértanúk tere 2.
Az intézmény neve: Savio Szent Domonkos Katolikus Általános Iskola és Óvoda
OM azonosítója: 028269
Típusa: többcélú egyházi intézmény (közös igazgatású köznevelési intézmény, óvoda, általános iskola)
Székhelye: 5600 Békéscsaba, Szarvasi út 31.
Telephelyei, ellátott feladatok, gyermek/tanulók/pedagógusok száma, 2023. október 1-jei állapot szerint:
Sorszám | Neve | Címe | Ellátott feladat | Létszám | Pedagógus létszám |
---|---|---|---|---|---|
1 | Békéscsabai székhely | 5600 Békéscsaba, Szarvasi út 31. |
Általános iskolai nevelés-oktatás 8 évfolyamon, 9 osztály |
174 tanuló | 19 teljesmunkaidős 9 óraadó 1 pedagógiai asszisztens |
2 | Telekgerendási iskola | 5675 Telekgerendás, Ady u. 10. |
Általános iskolai nevelés-oktatás 4 évfolyamon, 2 osztály |
12 tanuló | 2 teljesmunkaidős 1 részmunkaidős 2 óraadó |
3 | Gerendási óvoda | 5925 Gerendás, Petőfi u. 1. |
Óvodai nevelés | 26 gyermek | 3 teljesmunkaidős |
4 | Gerendási iskola | 5925 Gerendás, Fürdő u. 14. |
Általános iskolai nevelés-oktatás 8 évfolyamon, 8 osztály |
58 tanuló | 7 teljesmunkaidős 1 részmunkaidős 6 óraadó |
5 | Kamuti óvoda | 5673 Kamut, Petőfi u. 6. |
Óvodai nevelés | 26 gyermek | 3 teljesmunkaidős |
6 | Kamuti iskola | 5673 Kamut, Petőfi u. 49. |
Általános iskolai nevelés-oktatás 8 évfolyamon, 8 osztály |
79 tanuló | 8 teljesmunkaidős 5 óraadó |
7 | Nagybánhegyes óvoda | 5668 Nagybánhegyes, Erzsébet királyné u. 29. |
Óvodai nevelés | 37 gyermek | 3 teljesmunkaidős 1 pedagógiai asszisztens |
8 | Nagybánhegyes iskola | 5668 Nagybánhegyes, Kossuth u. 66. |
Általános iskolai nevelés-oktatás 8 évfolyamon, 7 osztály |
77 tanuló | 8 teljesmunkaidős 1 részmunkaidős 4 óraadó |
9 | Végegyházi óvoda | 5811 Végegyháza, Széchenyi u. 9. |
Óvodai nevelés | 34 gyermek | 3 teljesmunkaidős 2 óraadó |
10 | Végegyházi iskola | 5811 Végegyháza, Széchenyi u. 34. |
Általános iskolai nevelés-oktatás 8 évfolyamon, 8 osztály |
68 tanuló | 6 teljesmunkaidős 2 részmunkaidős 4 óraadó |
Savio Domonkos Turin közelében a Riva nevû kis községben született 1842-ben. Édesanyja térdein nevelõdik vallásossá. Már 5 éves korában ministrál. Sokszor a templom ajtaját még zárva találta. De õ letérdelt a puszta földre esõben, hóban... fejét az ajtóhoz támasztva meghajlott fõvel, összekulcsolt kézzel imádkozott, amíg az ajtót kinyitották. Leírhatatlan öröm töltötte el a szívét, amikor 7 éves korában magához vehette a Szentségi Jézust. „Ez volt az én legszebb napom!” szokta mondogatni. Ezen a napon az imakönyvébe ezeket a jófeltételeket írta: „Gyakran járulok a szentgyónáshoz és a szentáldozáshoz, ahogyan lelkiatyám megengedi. Vasár- és ünnepnapokat megszentelem. Legjobb barátaim Jézus és Mária lesznek.
Inkább meghalok, mintsem halálosan vétkezzem!” Ezeket a jószándékokat gyakran elolvasta és jóraindítói voltak minden cselekedetében egészen haláláig.
Tizenhat kilométer utat tesz meg mindennap, hogy tanulmányait elvégezhesse a községi iskolában. Mikor egy néni azt kérdezte, nem fél-e egyedül a hosszú úton, azt felelte: „Nem vagyok egyedül, mert Õrangyalom minden lépésemben elkísér.” És nem nehéz az út a tikkasztó hõségben? Feleli: „Semmi sem nehéz, ha olyan úrnak szolgálunk, aki jól megfizet. Ez az Úr a Jóisten, aki a szeretettel nyújtott vízet is megjutalmazza!”
Tanítója ajánlatára Don Boscohoz kerül. Apja Don Boscohoz vezeti, aki kikérdezi õt addigi tanulmányiról. Mikor a próbára adott szöveget kis idõ múlva szó szerint elmondja, Don Bosco így szólt: „Úgy látszik jó posztóval van dolgom!” Erre Domonkos így felelt: „Én vagyok a posztó, Ön legyen a szabó, kérem vigyen magával és készítsen belõlem szép ruhát a Jóistennek!” Elmondja Don Bosconak azt is, hogy a latin tanulmányai befejezése után Isten segítségével a papi pályára szeretne lépni. „Ne féljen, - mondotta - hogy gyenge szervezetem nem bírja a tanulást. A Jóisten, aki eddig egészséget és kegyelmet adott a jövõben is meg fog segíteni” Amikor Don Bosco megmondta, hogy magához veszi Turinba és kedves gyermekei közé sorozza õt, hálásan megragadta Don Bosco kezét, megszorította, csókolgatta mondván: „Remélem, hogy semmi panasz nem lesz ellenem!”
Elérkezett az indulás napja. Domonkos megcsókolva anyját és testvéreit elbúcsúzott. Kis batyujával a vállán, apja kezét szorongatva megérkezett Turinba az Oratoriumba. Don Bosco szobájába lépett. Míg apja Don Boscoval beszélgetett, õ körülnézett Don Bosco szegényes szobájában. Tekintete egy lapra irányult, amelyen Szalézi Szent Ferenc szokásos szavai voltak nagy betûkkel olvashatók, ezeket Don Bosco életének vezérgondolatául választotta: „DA NIHI ANIMAS, CAETERE TOLLE!” (LELKEKET ADJ URAM, MINDEN MÁST ELVEHETSZ!) Elgondolkozva mondogatta magában: „Megértem itt nem pénzrõl van szó, hanem a lelkek üdvösségérõl! Remélem az én lelkem is tárgya lesz ennek a munkának!”
Megkezdte az intézeti életét, amely elõször csak egészen közönséges volt, minden rendkívüliség nélkül. Minden szabályt szépen megtartott, szorgalmasan tanult, kötelességeit pontosan teljesítette, tanárait, társait szerette. Társai nem csak jámborsága, tudománya, de udvarias és kellemes bánásmódja miatt is szívesen társalogtak vele.
Egyszer egy hõsies kis esemény játszódott le életében. Két társa összeveszett és a szóváltásnak az lett a vége, hogy kõpárbajban akartak elégtételt szerezni maguknak. Domonkos ki akarta békíteni õket, de nem sikerült. Velük ment a kõpárbaj színhelyére s amikor lerakták a köveket, az öt követ, és kimérték a húsz méter távolságot, õ középre lépve elõvette kis feszületét, magasra emelve így szólt: „Jézus Krisztus meghalt ártatlanul és megbocsájtott megfeszítõinek! Az elsõ követ rám dobjátok...” E nem várt hõsiességre a két fiú kibékült és megbocsájtott egymásnak. Társai nagyon szerették õt, együtt pedig nagyon szerették a Szûzanyát s maguk között megalapították a Szeplõtlen Fogantatás Társulatát.
Don Bosco egyszer névnapján meg akarta örvendeztetni a fiúkat és így szólt:„Mindenki írja fel kívánságát egy papírszeletre!” Elképzelhtõ, milyen nevetséges és kicsinyes kívénságokkal álltak elõ. Domonkos csak e pár szót írta: „Óhajtom, mentse meg lelkem, neveljen szentté!” Domonkos annyit jelent: az Úré. „Még a nevem is azt jelenti, az Úré vagyok!” - mondogatta néha.
Don Bosco komolyan vette kérését, magához hívatta és így szólt: „Figyelj csak! Légy vidám, teljesítsd híven kötelességeidet a tanulásban és a jámborságban, tégy jót másokkal! Így az életszentség útján fogsz járni!” Domonkos minden követelménynek megfelelt.
Azonban Isten iránti szeretete, a lelkekért lángoló buzgalma korán felõrölték testi egészségét. Az orvos tanácsára haza kellett mennie. Szomorúan vált meg Don Boscotól, - akivel három évig volt együtt- és társaitól: „Viszontlátásra a Mennyországban!” Csak pár napig szenvedett otthon. „Ó mily csodaszépeket látok!” - szavakkal mosolyogva lehelte ki szép lelkét 15 éves korában.
A Magyar Géniusz hálózat csomópontjai a Tehetségpontok. Tehetségpontok alapítását a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács kezdeményezte és támogatja mind Magyarországon, mind a határon túli magyarlakta részeken.
Az alapfeladat a tehetségek felfedezése, azonosítása, a tanácsadás, a pályaorientáció, a lehetőségek, az információk személyre szabott megmutatása a tehetséges fiataloknak.
Iskolánk 2013. november 22. óta tagja ennek a hálózatnak. Tehetségpontunk hatóköre intézményi szintű. Így Békéscsabán kívül még öt településen tudjuk végezni a tehetségsegítő munkát. Kapcsolatban állunk a Szeged-Csanádi Egyházmegye valamennyi óvodájával és általános iskolájával, a Kézműves Szakiskola és Alapfokú Művészeti Iskolával, a Napsugár Bábszínházzal, a Meseházzal, a helyi pedagógiai szakszolgálatok tehetségfejlesztési szakértőivel, a Nagycsaládosok Országos Egyesületének helyi szervezetével, a Vöröskereszttel és Karitásszal, a Katolikus Pedagógiai Szervezési és Továbbképzési Intézettel.
Intézményünk Pedagógiai programjával összhangban tervezzük és valósítjuk meg a Savio Tehetségpont programjait, például az egyházi év jeles napjai, időszakjai köré épülő témanapok (adventi gyertyagyújtások, betlehemezés/pásztorjáték, nagyböjt, passiójáték, pünkösd), hitéleti programok, az év jeles napjai köré épülő hagyományőrző projektek, témanapok, kórus szervezése, fellépések az intézményi és települési rendezvényeken, részvétel az országos, regionális és egyházmegyei levelezős versenyeken több tantárgyból, házi pályázatok, versenyek (versírás, vers-és prózamondás, helyesírás, rajz, kézműves), múzeumi foglalkozások, színház- és bábszínház látogatás, művészeti csoportok, szakkörök, kézműves portékák készítése a jótékonysági vásárokra, kiállítás rendezése az elkészült munkákból, matematika, fizika és kémia, sakk szakkör, angol, helyesírás és gépírás szakkör, sportfoglalkozások, néptánc órák, bábjáték, színjáték osztály és iskola szinten. Tehetség tanácsadást a pedagógiai szakszolgálat tehetségfejlesztési szakértőjével egyeztetve nyújtunk az érintett gyermekek és családjuk részére.